COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE
AND PERSONAL DATA PROTECTION

logo novi


COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE
AND PERSONAL DATA PROTECTION



logo novi

COMMISSIONER
FOR INFORMATION OF PUBLIC IMPORTANCE AND PERSONAL DATA PROTECTION

Version in Serbian only.

Поводом вести да је Градска управа Града Београда купила уређаје који омогућавају идентификацију лица на основу отиска вена са длана, као и недавног саопштења Министарства унутрашњих послова о постављању хиљаду камера паметног видео надзора које између осталог служе и за препознавање физичких лица и регистарских таблица, Повереник обавештава јавност да је упутио појединачне дописе Министарству унутрашњих послова и Градској управи Града Београда како би утврдио да ли су наводи вести тачни, а у случају да јесу, Повереник ће отворити надзор.

Повереник користи ову прилику да укаже јавности на опасност олаке употребе нових технологија која за последицу има масовну обраду података о личности и обраду посебне категорије података, као што су биометријски подаци.

Повереник подсећа да је Народна скупштина Републике Србије усвојила Закон о заштити података о личности који се ступио на снагу 21.11.2018., а који ће се примењивати од 21.8.2019. Овај закон, управо како је наведено у Образложењу, уводи бројне новине у заштити права на приватност, и прописује бројне обавезе свима онима који обрађују податке о појединцима, или имају намеру да их обрађују.

На основу члана 54. Закона о заштити података о личности руковалац (у конкретним случајевима Министарство унутрашњих послова, Градска управа Град Београда) је дужан да изврши процену утицаја намераване обраде на заштиту података о личности. Ова процена је изричита законска обавеза у случају обраде посебне врсте података, као што су биометријски подаци лица или отиска длана, као и у случају системског надзора над јавно доступним површинама, као што је употреба паметног видео надзора.

Ова процена мора да садржи најмање опис свих предвиђених радњи обраде и сврху обраде података, процену неопходности и сразмерности вршења радњи обраде, процену ризика за права лица и слободе, и опис мера које се намеравају предузети, а тичу се техничких и организационих мера. Приликом спровођења ове процене очекивано је да се процени и оцени постојеће стање, као и немогућност руковаоца, а који је орган власти у овим случајевима, да постојећим средствима врши послове из своје надлежности.

Такође, руковалац је у обавези да, у случају да је обрада дозвољена, свако лице чије податке обрађује обавести о свим аспектима обраде података на разумљив, лако доступан, јасан и једноставан начин.

По утврђивању свих околности и провере објављених информација, као и по извршеном евентуалном поступку надзора, Повереник ће благовремено обавестити јавност.