POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

logo novi


POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA
I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI



logo novi

POVERENIK
ZA INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA I ZAŠTITU PODATAKA O LIČNOSTI

Zastarelo
Čitaj mi

Poverenik za informacije od javnog značaja, na osnovu ovlašćenja iz člana 35. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, uputio je ministarstvima finansija i  pravde inicijative za izmene i dopune Zakona o administrativnim taksama i Zakona o prekršajima koje bi bile u funkciji boljeg ostvarivanja prava na slobodan pristup informacijama i veće odgovornosti za kršenje ovog prava.

S tim u vezi Poverenik Rodoljub Šabić, izjavio je sledeće:

„U odnosu na Zakon o administrativnim taksama inicirao sam  da se izričito isključi mogućnost naplate administrativne takse kada je reč o zahtevima za slobodan pristup informacijama.

Prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama, a tako predviđaju i svi relevantni međunarodni dokumenti, organi javne vlasti u postupanju po zahtevima za pristup informacijama, tražiocu informacije mogu naplatiti samo iznos nužnih troškova izrade kopije dokumenta, a ne smeju naplaćivati administrativne takse. U praksi, međutim, bilo je i nerazumevanja i zloupotreba pa je Poverenik za informacije, bio, ne retko, u situaciji da organima vlasti ukazuje na nedopuštenost naplate administrativnih taksi u ovim predmetima. Zato je dobro da se dopunom zakona svaka „dilema“ otkloni.

U odnosu na Zakon o prekršajima, inicirao sam da se krug podataka koji se traže za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornog lica u organu vlasti, suzi na samo one koji su zaista neophodni.

Naime, od Ministarstva kulture, nadležnog za pokretanje prekršajnih postupaka obavešten sam da veliki broj slučajeva nije procesuiran zbog zastarelosti do koje je došlo, jer na zahtev ministarstva iz organa vlasti nisu ili nisu blagovremeno dostavljani lični podaci za odgovorno lice.

Isto tako u jednom broju slučajeva nije došlo do pokretanja prekršajnog postupka na zahtev oštećenog tražioca informacije, jer su nadležni organi za prekršaje zahtevali od oštećenog da svoj zahtev dopuni ličnim podacima za okrivljenog, što oštećeni objektivno ne može da učini.

Odgovarajuće izmene i dopune bile bi u funkciji kvalitetnijeg ostvarivanja prava na slobodan pristup informacijama.“

 


Zbirni mesečni

statistički podaci

Na dan 29.3.2024.

U PROCEDURI: 13.460

OBRAĐENO: 153.085

Opširnije...