ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ


logo novi


ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ



logo novi

ПОВЕРЕНИК
ЗА ИНФОРМАЦИЈЕ ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА
И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ





Читај ми

Изјава

На захтев агенције Бета да прокоментарише своју изјаву да очекује да Врховни суд одбаци тужбу Министарства за инфраструктуру против решења Повереника за информације у случају приступа информацијама из уговора о концесији за ауто-пут Хоргош - Пожега Повереник Родољуб Шабић је дао изјаву следеће садржине:   
„Тачно је да сам изјавио да са стопостотном извесношћу очекујем да Врховни суд одбаци тужбу Министарства за инфраструктуру против решења Повереника за информације у случају Хоргош-Пожега. Наравно да та изјава није никаква произвољна процена, тим се не бавим, него став који се заснива на сасвим реалним чињеницама.   

 

И до сада је било случајева у којима су различити органи власти покушавали да тужбом Врховном суду издејствују поништај решења Повереника за информације. Неки од њих су имали и значајан публицитет. Највећи публицитет имао је случај тужбе БИА-е против Поверениковог решења којим је наложено да се дају информације о броју прислушкиваних у 2005. години. Интересовање је изазивала и тужба ЈП Путеви Србије против Поверениковог решења којим је наложено да се дају подаци о дистрибуцији наплатних картица на неким рампама, јер је поређење тих података са видео записом могло показати велику разлику између наплаћеног и реалног саобраћаја. Писало се и о тужби ЈАТ Аирwаyс-а против решења којим је наложено да се дају информације из уговора са АИРБус-ом о набавци авиона, као и о тужби НИС-а против решења којим је наложено давање информација о платама руководства овог предузећа. Има их још. Колико знам до сада је 20-так различитих органа власти поднело овакве тужбе против Повереникових решења. У 15-так до сада окончаних случајева одлука суда је била идентична - тужба се одбацује. На тај начин суд је кроз једну потпуно стабилну праксу показао свој однос према праву на приступ информацијама и праву органа власти да воде спор у вези са истим.

Врховни суд ће и овај пут одбацити тужбу као недопуштену, без упуштања у меритум ствари. А и када би се упустио у меритум, ефекат би био исти. Јер убеђен сам да највиша судска инстанца у земљи нема и не може имати никакву дилему у погледу тога да је одредба каква је фамозна тачка 24.2 из уговора о ауто-путу Хоргош - Пожега, по којој су буквално све информације о изградњи и одржавању ауто-пута поверљиве и по којој наша јавност не може добити ни једну једину информацију без сагласности страног партнера у грубој, очигледној супротности са одредбама нашег јавноправног поретка и да никако не може представљати основ за ограничење уставом и законом зајемчених права јавности.

У вези са овим случајем, као и могућим будућим сличним, додао бих да је потпуна тајност уговора нешто што у савременим условима није примерено чак и уговорима из области одбране и безбедности. У свим земљама које су зајемчиле право на слободан приступ информацијама то право се ограничава само изузетно. Интерес јавности да зна податке о раду власти се претпоставља у сваком случају. То је, утолико пре неспорно у конкретном случају будући да се ради о једном од највећих актуелних располагања неким јавним ресурсом.“